Ready for christmas party!

Hej, idag har min kusin Lisa och min moster Gunnel varit oss mig och fått sina naglar gjorda!
Dom ska nämligen på julfest ikväll och ville ha en manikyr!
Jag följde denna ordning när jag fixade deras naglar:
1. Fila deras naglar
2. Polera naglarna
3. Använde nagelbandsolja
4. Sköt upp deras nagelband(eller vad man nu säger...), använde min nya cuticle pusher!
5. Nagelbandscreme
6. Målade ett lager med "Get strong" från Sally Hansen, alltså så att naglarna ska bli starka!
7. Basecoat
8. Den grundfärg som de valt
9. Nu målade jag designerna
10. Avslutade med ett lager topcoat, Seche Vite!
Om man är noga med allt det jag nämt ovanför så kommer man få fina och fräscha naglar!
Men man måste ha tid, för det tar minst 1h(om man är noga med allt)!
Så här blev Lisas naglar:
Så blev Gunnels naglar:
Jag tyckte det blev bra! Jag har ju gjort liknande designer tidigare, men jag vet att förut har jag t.ex haft andra färger på prickarna m.m!
Vi valde grundfärgerna efter vad dom skule ha på sig!
Men jag tycker det är så mysigt att sitta och fixa andras naglar! :)
-Annie-

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
artnail
RSS 2.0