How to take care of your nails!

Hej, idag var jag sugen på att spendera lite tid på mina naglar, alltså att ta hand om dom på ett bra sätt!
Så i detta inlägg visar jag er genom bilder+text hur jag tar hand om mina naglar!
Egentligen borde man göra detta ofta, typ 1 gång i veckan!
Synd nog blir det inte alls så ofta för mig... :/
Detta är mitt sätt att ta hand om mina naglar, så jag vet ej om jag gör det i rätt ordning men som sagt:
denna ordning fungerar bra för mig!


1. Börja att ta bort det nagellack som du har på nageln , eller ta bort "nagellacks rester"!
Använd remover som är acetonfri!
2. Smörj sedan in dina nagelband med nagelbandsolja!
Jag använder Sally Hansen- Cuticle+Nail Oil:
3. Skölj av nageloljan med vatten från nagelbanden/naglarna:
4. Nu ska du ta bort smuts under naglarna.
Använd inte dina egna naglar att ta bort smutsen! Det förstör dina naglar!
Använd en borste som på bilden nedanför(har helt glömt bort vad det heter...) :
5. Fila eller/och klipp dina naglar om det behövs:
6. Detta behöver man inte göra men om man har en "Bluffing Block" kan det vara bra att använd det!
Det är som en fil som gör nageln glasig och slät!
Min är ganska sliten men fungerar väldigt bra!:
7. Mina händer brukar bli torra när hösten och vintern kommer!
Då är det viktiga att smörja sina händer, jag använder en handkräm ifrån H&M- Fresh Lime:
8. Nu ska du börja med ett underlack(base coat).
Det skyddar dina naglar mot att blir missfärgade!
Synd nog har jag slarvat med det och mina naglar är helt gula... :/
Men så blir det när man minst målar naglarna 1 gång per dag!
Ibland kan det blir upp i mot 4-5 gånger... Inte så bra!
Jag använder Sally Hansen Top+Base Coat:
9. Måla dina naglar med ett snyggt nagellack! Naglarna ser då fräscha ut!
Jag valde Isadora- Silver Sparkles nr. 651:
10. Avsluta med ett toplack(top coat).
Nagellacket håller sig då finare och längre på naglarna!
Jag använder Seche Vite- Dry Fast Top Coat:
Nu är du färdig!:
Kom ihåg att ta hand om dina naglar, dom är ju väldigt viktiga!
Kom ihåg att använd underlack, annars får ni gula naglar som mig! Inte roligt!
Men jag hoppas ni fick lite tips på hur man tar hand om sina naglar!
-Annie-

Kommentarer
Postat av: molly♥

åh du är så duktig! :)

2011-11-03 @ 12:03:18
URL: http://mollybomans.tk

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
artnail
RSS 2.0