Tutorial and all you need to know about Nail Foil!

Hej, jag får många frågor om nagelfolie och det tycker jag är super roligt!
Så i detta inlägg visar jag hur man gör "nagel folie" och vad man behöver veta om det!
Här är min tutorial och ni ser exakt hur man gör folie naglar i den(sorry för att det inte är något ljud)!
Här är lite frågor om nagel folie jag fått i på den sista tiden:
*Hur lång tid tar det för 2-in-1-lacket att torka helt?
Svar: Det tar väl inte länge än 5-10min men om jag ska vara ärlig så använder jag det sällan! Använder andra top och base coat! Men 2-in-1 torkar typ lika fort som ett vanligt top/base coat!

*Hur lång tid tar det för Adhesive(limmet) att torka?
Svar: Det tag ganska lång tid! Minst 20min, men väntan är helt värt resultatet!

* Var kan man köpa nagel folie?
Svar: Ebay är det bästa stället att köpa på! En läsare tipsade att det kit som jag köpte finns på Amazon.
Kitet kommer från Rio Beuty och HÄR är en direkt länk till kitet!

*Är du nöjd med grejerna?
Svar: Jag är supernöjd med folie kitet! Det är lite svårt i början innan man vet hur lång tid limmet(adhesive) måste torka innan man har på folien och massa andra grejer! Men sedan är det väldigt enkelt och roligt!
< ;div style="text-align: center;">(Men det kan ju vara  olika torktid beroende på vilket märke adhesivet kommer ifrån!)
Det är bara att testa sig fram!

*Hur länge räcker adhesiven?
Svar: Den räcker nog ganska länge, men det bror ju på hur många ml det är i flaskan! I min är det 8ml!

Är det värt pengarna?
Svar: Jag tycker det är verkligen värt varenda krona! Det är också roligt att prova något nytt!


Vart kan man köpa bara folie, utan något 2-in-1 vanish och adhesvien, vart kan man köpa det?
Svar: Vill man bara köpa folie så rekomenderar jag att besöka denna sida.
Man kan ju också köpa folie på ebay!

*Hur gör man folie naglar?
Svar: Kolla på tutorial(en) ovanför!

Om jag bara ska köpa adhesviet, var kan man köpa det?
Svar: Ebay är det enda stället jag vet där man kan köpa det separat!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Här är lite bilder på folie naglar som jag gjort:








Jag hoppas ni fick svar på frågorna annars är det bara att fråga mig! :D
-Annie-

Kommentarer
Postat av: Nadja

Tack för alla bra tips! :)

2011-09-04 @ 07:36:31
URL: http://blamingnargles.blogg.se/
Postat av: Emma

Ser att det ordnade sig, vad bra! Du är jätteduktig på naglar måste jag säga :) mina bara skivar sig =/

2011-09-09 @ 09:49:25
URL: http://Oursketchbook.com

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
artnail
RSS 2.0