Matte Magic VS Matte about you

Hej, många har velat se en jämförelse mellan China Glaze- Matte Magic och Essie- Matte about you,
så här kommer den:

Jag köpte först Matte Magic och när den tog slut/torkade ihop så köpte jag Matte about you.

Jag kan säga direkt att resultatet blir ungefär likadant, båda lacken ger en väldigt bra matt effekt.
Båda två torkar väldigt snabbt och finishen blir otroligt snygg.
Matte-finishen är verkligen en trend som kan göra naglarna 1000x snyggare!! ;)
Men även om resultatet blir lika så finns de andra skillnader.

Vi kan börja med priset:
Matte Magic- 9.6ml/99kr
Dom vanliga China Glaze kostar ju 14ml/99kr men Matte Magic har en mindre flaska och är dyrare.
Jag tycker själv att flaskan är för liten, skulle varit bra om det innehöll 14ml.

Matte about you- 129kr/15ml
Flaskan innehåller exakt lika många ml som dom vanliga Essie-lacken och har samma pris.

Matte about you är dyrare att köpa än Matte Magic men man får då mer ml.


Jag tycker det är enklare att applicera med Matte about you än Matte Magic, man får lixsom mer lack på penseln direkt medans Matte Magic kräver flera penseldrag eller nu hur man ska förklara...
Penslarna är även ganska lika, men Essie´s pensel känns en anning bättre.

Matte Magic torkade ihop väldigt fort för att ha används så lite, men eftersom jag inte har haft Matte about you lika länge vet jag inte hur länge det dröjer innan den också torkar ihop.


Om ni håller på att fungera mellan Matte Magic och Matte about you, skulle jag tipsa er om Matte about you.
Det är ca. 30 kr dyrare men jag tycker det är helt enkelt bättre och enklare att använda.
Det är irriterande att det fortfarande finns lack kvar i botten på Matte Magic men som inte går att använda.

Men tänkt på att om ni ska köpa en matt-top coat så skruva alltid på torken ordentligt för matta lack torkar ihop snabbare.


Så här ser flaskorna ut hos mig, ni ser ju att Matte Magic är typ dött...:

Penslarna(inte någon stor skillnad):


Det blev en ganska snabb jämförelse men det är alltid något.
Jag ska också så snart som möjligt jämföra O.P.I, Essie och China Glaze :)
-Annie-


Kommentarer
Postat av: Alma

Okej tack :)

2012-04-13 @ 19:28:33

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
artnail
RSS 2.0