Bota missfärgade naglar...

(Tidsinställt inlägg)
Hej, har blivit mycket nageldesigner på senaste tiden,
så nu kommer ett inlägg om hur man kan bota sina gula och missfärgade naglar!
Jag borde testa alla dessa tips för mina naglar är regält missfärgade :/
Kom ihåg, jag vet inte om dessa tips fungerar men det är väl värt ett försök:

1. Jag såg på en skönhetsblogg att rengöringstabletter för tandproteser kan fungera bra mot gula naglar.
Man lägger en brustablett i en skål med vatten och sedan låta naglarna vara i lösningen i ca. 5-10min.
Tabletterna finns på apoteket, märket Corgega är då ett altenativ för ca. 54kr.

2. Testa använd citron på dina naglar. Citron är nämligen blekande.
Gnugga en skiva mot nageln, syran "äter" upp fläckarna.
Vissa säger att det fungerar och vissa säger att inget händer.

3. För att undvika missfärgningar ska man alltid använda BASE COAT!
Spelar inte roll vilket nagellack det är, använd det alltid!
Nagellacket håller sig även mycket längre och bättre om man använder base coat! :)


4. Använd aldrig Nagellacksremover med Aceton! Det är döden för dina naglar!
Dom blir missfärgade och uttorkade.
Använd alltså remover utan aceton!!!
 

Det var några tips från mig.
Var nu rädda om era naglar! :)

-Annie-


Kommentarer
Postat av: Agnes

Det jag tycker funkar säkrast bäst är faktiskt blekande tandkräm! :)

2012-01-08 @ 22:41:51
URL: http://nailcreations.blogg.se/
Postat av: Anonym

om man har gele på naglarna måste man dock använda aceton vilket är lite synd

2012-01-10 @ 19:31:31

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
artnail
RSS 2.0