Update: Tips för att få en bra magneteffekt

Linnea om Depend- nr. 6006:
Har också ett av dependsmagnetlack, och provade det för ett tag sen, men lyckades inte alls få samma effekt. Har du nåt tips på hur man kan göra för att få så bra magneteffekt

Svar: I början fick jag inte heller till något bra mönster, jag fick helt enkelt öva!
Här är mina 3 tips:
*Håll magneten så nära nageln som möjligt
*Håll i ca. 30sek
*Nagellacket får inte ha torkat! Det ska vara så blött/vått som möjligt!

Update: Jag brukar börja med att måla ett lager och låta det torka. Sedan målar jag ett till lager och sätter snabbt dit magnetplattan innan det andra laget hunnit torka! :)

Det är lite krånligt i början med det blir lättare och lättare! :)

-Annie-

Kommentarer
Postat av: Ewa

Ska man ha två lager med nagellack innan man håller magneten?

Och om man ska ha två lager ska det första torka eller måste det också vara blött?

Isåfall kan det bli lite svårt...

2012-05-23 @ 18:50:35
Postat av: Linnea

Tack!

2012-05-23 @ 22:58:02

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
artnail
RSS 2.0