Response to question:

Emelie om Marble drag- Red and white:

Snyggt! ^^

Jag har en fråga, vilket är ditt favorit märke för nagellack? :)

 

Svar: Mitt favorit nagellack märke är O.P.I!
Men jag gillar även Depend,Sally Hansen, China Glaze m.m! :)

Honmednaglarna om Marble drag- Red and white:

Jag har en praktisk fråga.. Du verkar ha löst det här med rörliga bilder i tutorialen. Vad har du filmat med för kamera? Och vad använder du för program för att redigera?

 

Jag filmade en tutorial för lite sen med min digitalkamera, men den filmar i .mov-format, som Movie Maker tydligen inte gillar, och inte hittar jag något annat redigeringsprogram som vill ta det, och ingen bra konverterare.. Du kanske filmade med en riktig kamera?


Svar: Jag filmar med kameran Canon E0S 550 D! Det är alltså en systemkamera!
Jag har en Mac(apple)och i datorn ingår det ett filmprogram som heter iMovie!
Så varje tutorial som jag gjort är gjord i iMovie!
Eftersom jag inte filmar med en digitalkamera och jag gör inte mina videosar i Movie Maker så vet jag inte varför det inte funkar!
Men dom rörliga bilderna är vanliga bilder som jag zoomat in i iMovie!
Jag använder även ett stativ som hjälper mig otroligt mycket att få till bra videosar!

Kameran(bild tagen med min mobil):

Så här kan det se ut när jag gör en tutorial:




Det är jätte roligt när ni ställer frågor så fortsätt med det! :D

-Annie-


Kommentarer
Postat av: Honmednaglarna

Ah, dags att önska sig ny julklapp då...

2011-12-10 @ 23:19:19
URL: http://honmednaglarna.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
artnail
RSS 2.0