Verktyg som jag använder:

Hej, undrar ni varför det varit så tomt på bloggen? Jag har varit med familjen i våran fjällstuga och där finns inget internet. Jag behövde en paus från datorn och bara träna till prov och bara ta det lugnt!
Jag har fått många frågor ang. vilka verktyg jag använder.
Och om jag ska vara helt ärlig så använder jag inte alls många!

Men nedanför så berättar jag lite kortfattat vad jag använder:

1. Jag skulle aldrig kunna klara mig utan mina Dotting tools! Jag köpte dom på tradera och är typ det bästa nagelköpet ever! ;) Dom är till för att göra pickar men man kan även använda dom till annat! Ett måste helt enkel för dom som gillar att göra nageldesigner!: 

2. Jag brukar använda en nål t.ex till water marble(dra mönstret) men även till drag marble!
Av en nål kan man även göra en dotting tool:

3. Jag skulle inte överlevt utan mina Art Liner/ Nail Paint/ Nail Art pen & brush eller nu man nu kallar dom! Använder Depend´s art liner, Kiss´s Nail Paint och olika Nail art Pen & Brush.
 Är till för att göra tunna linjer och designer:

4. Vet man inte vart man kan hitta Art Liner m.m
 så kan man köpa en tunn pensel som man gör linjer med.
Jag brukar använda tunna penslar om jag t.ex ska göra linjer eller lägga på glitter med ;):

5. Sista verktyget som jag använder är tandpetare i trä. Är superbra när man håller på med water marble eller när man ska måla designer på lösnaglar, då fäster man lösnageln på tandpetare och det går 1000 gånger bättre att måla!:

Ja... det är verktygen som jag använder! :)
Ni ser ju att jag har inte särskilt komplicerade verktyg!

-Annie-


Kommentarer
Postat av: Sabina

Vad är drag marble? :s

2012-01-23 @ 07:45:36
URL: http://nailartbymee.blogg.se/
Postat av: Sabina

Vad är drag marble? :s

2012-01-23 @ 07:46:27
URL: http://nailartbymee.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hejhej ! :D

Undrar bara hur många ml en art liner innehåller ?

2012-01-23 @ 18:07:49

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
artnail
RSS 2.0