Response to question: iMovie

Mathilda om French Manicure: Cat Paws:

Hej! Använder du eller Bella imove(till mac) när ni gör filmer?
Tänkte göra en till youtube.. men vet bara inte hur man gör när man ska snabb spola igenom klippet.,


Svar: Jag använder iMovie när jag gör filmer, super enkelt och det ser proffsigt ut!
Bella använder inte iMovie, jag vet ej vilket program hon använder så det får du fråga henne själv!
Jag vet inte om du vill ha en beskrivning på hur man spolar fram men jag tog lite bilder på hur man gör!

Det är lite svårt att förklara , men här är en beskrivning som jag hoppas du förstår!:

1. Börja med att först ha det klippet som man ska fram spola redo! Om man använder iMovie vet man att är klippet längst upp till vänser!:

 

2. Gå nu upp längst upp i hörnet av klippet och klicka på knappen där pilen pekar på:


3. När man klickat där kommer denna ruta upp:


4. Man väljer då "Klippjusteringar":

5. När man klickat på "Klippjusteringar" kommer denna ruta upp:


6. Där pilen pekar på nu, den ska man dra, antingen åt vänster(en bild på en sköldpadda vilket menar att man gör klippet långsammare) eller åt höger(en bild på en kanin vilket menar att man snabbspolar klippet!).


7. I detta fall drar vi det mot höger(kaninen)eftersom vi ska snabbspola klippet:

8. Nu klickar man på "Klar":



Nu är man faktiskt klar! Filmen var 33:15 sek från början!:


Nu är filmen 8:10 sek lång!


Så här ser klippet ut nu, ni ser ut att det är mindre än om ni kollar på den första bilden:


Jag hoppas ni fattar hur man snabbspolar ett klipp nu i iMovie!

Ursäka för dom dåliga bilderna!

-Annie-




Kommentarer
Postat av: Mathilda

Okej tack, det var det jag undrade :D

2011-11-07 @ 19:11:30
URL: http://rimamathilda.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
artnail
RSS 2.0