Questions

(Ni får ursäka dom gula rutorna, vet inte varför dom hamnade där...!)

 

Maria om The first manicure of 2012...:

Skitsnyggt! Hur länge har du hållt på med nail art? :)

Svar: Jag har hållt på med nail art i ca. 10 månader! Började i mars 2011! :)

 

Till: Hanna, Bondmoran, Kattis, Matilda, Molly, Linda och alla ni andra ;)

Svar: Jag använde tidningsmetoden när jag gjorde chaneldesignen! Fast istället för att använda papper från en tidning(den lokala tidningen hade inte någon chanelloga... hahah) så skrev jag ut små chanellogor från datorn (som någon trodde i kommenteren!)

Fungerade nästan lika bra som att använda papper från tidningen, det syntes bara lite dåligare! Kan publicera ett inlägg om den tekniken när jag har tid! :)

Jessica om Update from Miami! :):

Grattis!

Så många nagellack? Det blir nog en hel del att betala i övervikt... Vill också till USA och shoppa nagelgrejer och smink! :)

 

Svar: Tack! :D Ja, det blev nog över 50st... hehe! ;) Som tur blev det inte någon övervikt!

Ja, usa är verkligen landet som säljer mest och bäst nagel-och sminkgrejer! :)

 

Saga om Vote for a christmas design!:

Fina naglar. :)

Jag undrar vilket program/vilken sida som du redigerar dina bilder på när det blir typ som stjärnor/glitter & bokeh/cirklar på bilden? :)

Vore kul om du kunde visa hur man gör så det blir så också. :)

Svar: Tack! :) Jag använder mig av ett gratis program på internet

som heter Pixlr-o-matic.

Det är så enkelt att jag inte tror att jag behöver visa hur man gör! :)

Jag tycker själv programet är superbra och bilderna blir coola.

Vill du ha hjälp med programet om du inte förstår hur det funkar, mejla mig till [email protected]! :D

Matilda om Fake OPI vs Real OPI:

Det där med pricken stämmer inte riktigt. Jag köpte It's My Year från eleven.se och det har ingen prick på korken. Men för det första så säljer inte eleven fejkade nagellack och för det andra så stämmer exakt allt annat in på ett riktigt O.P.I. Så ah, det prickgrejen stämmer inte alltid. :)

 

Svar: Du har helt rätt! Efter jag publicerat inlägget har jag märkt att alla O.P.I inte har en prick! T.ex i U.S.A köpte jag ett O.P.I- D.S från Ulta och lacket hade inte en prick :D Men det är fortfarande äkta eftersom Ulta säljer inte heller fejk O.P.I! :)

 

Hil.... om Nail art- Black & White:

Hej kan inte du ha non tävling?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

 

Svar: Inom en framtid kommer en tävling komma, men ikväll blir det i alla fall ingen! ;)

 

Alexandra om Sweden:

Skulle vara jätte kul om du visade alla nagellack du köpte! :D

 

Svar: Senare ikväll kommer bilder på vad jag köpte! ;D

 

Sandra om Nail art- Black & White:

Vilken fin design! :) vilket lack har du som bas på nageln vars det är "neutral" färg när du gör designer som denna, där bara tippen är målad? Alltså vilket lack har du under det svarrta o vita här? :)

 

Svar: Jag använder alltid O.P.I- Altar Ego. Bästa "manikyr baslacket" enlig mig!

Det täcker mina gula missfärgade naglar och ger ett fint skimmer(lite rosa skimmer)! Om man inte gillar skimmer ska man inte använda det, men det är en storfavorit hos mig!

 

Beundrare:) om Home:

Hej! Din blogg är jättebra! man får mkt insperation :D jag tänkte bara fråga: var kan man köpa det dära ''dot tool'' eller vad det heter ? du förstår att jag menar den dära man gör prickar med ? :) snälla svara mig :P

 

Svar: Vad roligt att du får inspiration, jag blir så glad när jag hör sådant! :D

Vill du köpa en dotting tool så är ebay är väldigt bra altenativ! Sök bara på "dotting tool" och många altenativ kommer komma upp! Jag köpte mina på tradera så där kan du ju kolla om du vill!

Jag vet även att andra nagelbloggar köpt ett liknade verktyg som heter "präglingsverktyg" på Panduro.

Skillnaden är att handtaget är i trä mendas en dotting tool är av plast(själv har jag inte testat präglingsverktyget!)

Hoppas du vet nu var du kan få tag på en dotting tool/präglingsverktyg.

 

 

 

 

Det var frågor som jag fått under resan. Kika in senare ikväll för att se vad jag köpte i USA! :D

-Annie-



Kommentarer
Postat av: Beundrare:)

tack så mkt för svaret :D men finns det fortfarande på panduro o hur mkt kostar den ? :P

2012-01-12 @ 22:15:24

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
artnail
RSS 2.0