Red like a strawberry

Heej. Det blev inte något inlägg tidigare i veckan, jag har helt enkelt haft fullt upp. Men än är inte veckan slut så här kommer ett inlägg med mycket bilder.
Denna design har jag gjort på lösnaglar för väldigt länge sedan, typ i maj/juni 2010 men idag sken solen och vi hade jordgubbar hemma, så jag bestämde mig för att ta fina kort!
Designen är inte alls svår, det jag använde var:
* Ett nagellack (välj själv vilken färg du vill ha)
* Fimo-stavar
* Lösnaglar (går ju bra att göra på sina egna naglar)
* Diamanter/stenar
* Nagellim
1. Börja med att måla naglarna med ett nagellack tills du tycker det ser bra ut.
2. Skär fimo-stavar i tunna tunna bitar och använd nagellim för att sätta fast dom.
3. Använd också nagellim för att sätta dit diamanterna/stenarna.
4. Lacka med ett lack över och sedan är du FÄRDIG!
Enkelt och snyggt!
En bild på det jag använde(+stenarna och några andra färger på fimo-stavarna som inte är med på bild):
Nagellacket som jag använde kommer från Make Up Store och heter Petra (MATT/GLOSSY)
och är en djup blodröd färg enligt mig. Den ser mörkare ut i "flaskan" är i verkligheten,
ni ser ju själv på lösnaglarna är nagellacket mycket ljusare. Denna färg är verkligen suverän, när man målar blir det ett perfekt jämt lager och det är verkligen enkelt att använda nagellacket!
Så här ser naglarna ut:
Vad tycker ni? Längtar ni till sommaren när ni ser bilderna?
Tider går så fort! Snart är det ju sommar, men vi får njuta av den härliga våren som nu har kommit!
Snart är det ju påsk och jag ska göra nog göra påsk inspirerade naglar om jag hittar på en snygg design.
Kommentera gärna om du har något förslag! :D
-Annie

Kommentarer
Postat av: Bella

Snyggt, längar mer till påsken när man får göra snygga påsk naglar!

2011-04-09 @ 19:35:17
URL: http://bellasnaglar.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
artnail
RSS 2.0