Tropic Island

Hej denna design visade Bella(bellasnaglar) mig igår, den passar perfekt till mina naglar nu när jag ska till turkiet!
Det ska vara en strand,en palm och en solnedgång i bakrunden!
Denna design kan man göra i flera olika färger för när det är solnedgång varierar ju färgerna på himlen!
Börja med en grundfärg som du tycker är fin, jag valde ljus rosa.
Sedan när det har torkat så ta en svamp och "dutta" en mörkare nyans av den färgen du hade valt till grundfärg längst upp på nageln(tippen)
Jag valde såklart mörkrosa.
Nu ska du "dutta" stranden med en gulfärg längst ner på nageln.
Nu är du färdig med själva bakrunden, då är det bara palmen och den är super enkel!
Börja med att göra stammen, ett streck som är lite böjning på(en palm är ju inte rakt)
Sedan gör du dom långa bladen som hänger mycket ner!
Nu är du färdig!

Här är en länk till en på som gjort likadant!
Cutepolish-Palm Tree Nail Art

Dessa färger använde jag:

*Mavala- Toulouse (grundfärg)
*Depend- Art Liner Svart (till att göra palmen)
*Depend- Rosa (nr..?) (användes längst upp på tippen)
*Depend- Gult (nr..?) (används till stranden)



Resultat:



Denna design är snygg att göra med färgerna:
*blått(grundfärg)
*mörkblått(längst ut på tippen)
*gult(stranden)
*svart(palm)


Visst blev det snyggt!
P.s kom ihåg att kika in då och då på bloggen under veckan!
Tidsinställda inlägg väntar!

Vi hörs snart igen!

-Annie-






Kommentarer
Postat av: UlkosFoto

Åh så fina!! Tack för inspirationen :D

2011-05-31 @ 11:42:48
URL: http://ulkosfoto.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
artnail
RSS 2.0