Dagens fråga

Hej, jag följer Dependfacebook, som jag också tycker ni ska göra!
Dom har varje fredag en tävling där man kan vinna fina priser, dom skriver om hur man tar hand om sina naglarna på bästa sätt, tips på nagellack, produkter m.m
Jag såg iallafall att dom hade svarat på en fråga som jag tykte kanske är intressant för er!
Så det nedanför kommer från Depend´s facebook sida:
"När växer naglar snabbare respektive långsammare?"

"Svar:
* Naglarna växer snabbare vid god skötsel. 
*Naglarna växer snabbare på sommar.
*Nagelbandspeeling. Produkten verkar bakteriedödande och tar bort döda hudceller och hudrester på nageln. Genom att Du avlägsnar de döda hudcellerna ökar näringsflödet till nagelroten. Även syretillförseln ökar, vilket påskyndar cellförnyelsen. Detta ger en snabbare nagelväxt och en bättre nagelkvalitet.
* Massera med Nagelolja och Nagelbandscreme.

Friska nagelband och en återfuktad nagel tillsammans med massagen stimulerar nagelns tillväxt och stärker torra sköra naglar



Långsammare växt;
*Dålig grundskötsel
* Dåligt klimat"



All credit till Beatrice som skrivit detta!
-Annie-

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
artnail
RSS 2.0