Response to question: Ebay

Hej fick en fråga angående Ebay:

Amanda om Last chance to join the contest!:

Hej jag har ett par fråga om att handla från ebay

har du själv gjort det ?

Är det säker får man sina grejer och så ?

Hur lång tid tar det?

Tack på förhand

Ps älskar din blogg

Svar: Jag har handlar några gånger från ebay! :)
Det har inte alltid varit nagelsaker men jag har handlat därifrån!
I somras köpte jag och Bella t.ex Miss Universe kollektionen från O.P.I.
Vi fick hem våra saker efter 1 vecka (kom från USA) och allting gick perfekt!
Men man kan inte alltid vara säker på att man får sina produkter som man köpt!
Posten kan tappa bort det, det kan ju komma från andra sidan jorden!
Även säljaren kan lura en och inte skicka produkten!
Om du vill vara 99.9% säker på att du kommer få dina produkter så ska du kolla vad andra köpare sagt om säljaren. Har den mkt bra feedback ska det nog inte vara något problem men finns det mkt negativ feedback borde du inte köpa från säljaren!
Om säljaren är en "Top Seller" så ska det inte heller vara något problem.
Men det skadar aldrig att vara försiktig. Köp aldrig något som är för bra för att vara sant!

Leveranstiden beror på, det kan ta allt från 1-6 veckor(nu överdrev jag kanske en aning).
Man kan aldrig veta säkert hur lång tid det kommer ta men jag rekomenderar att man frågar hur lång tid leveranstiden brukar vara till Sverige!
Man måste även tänka på att om man beställer utanför EU kan paketet fasta i tullen och då kan man bli tvingad att betala 25-30%(tror det är så) av det man betalade för produkten.


Det viktigaste är att vara försiktig men för de mesta brukar det inte vara något problem att beställa från Ebay! Jag tycker det är en bra sida att beställa från även om den inte är 100% säkert!
Hoppas det var en ok svar på frågan! :)




Har ni fler frågor är det bara att fråga på! :D

-Annie-

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
artnail
RSS 2.0