Questions & answers

Beundrare:) om O.P.I- Did it on em:

jag har en viktig fråga! :) jag försöker släppa mina naglar så att de blir långa men det är ALLTID pekfingret som knäcks och då måste jag jämna ut alla :( jag har försökt med ett nagellack som heter ''nail hardener'' som får naglarna att bli hårdare så att de nt bryts så lätt, men det funkar nt :( så hur ska jag göra för att få naglarna utan att knäckas ??

 

Svar: Oj... inte ett så enkelt problem du har med naglarna. Jag tycker att du inte borde bryta dom om du använder "nail hardener" men visa naglar blir så spröda när man använder nail hardener så att dom går väldigt lätt av.

Jag skulle sluta använda nail hardener som du nu använder och pröva med något annat. Jag själv använder nästan aldrig någon sånt, använder bara nagelbands olja, nagelbandscreme, klipper naglarna när dom behövs(så dom inte bryts så lätt), basecoat, top coat m.m Men såklart bryter jag mina naglar, jag tror alla nästan gör det, även om man använder 100 olika nagelvårds produkter. Men Bella har helt perfekta naglar och bryter dom sällan, hennes tips är ACO nagelstärkare! Jag tror den nagelstärkaren kunde vara något för dig! Läs mer om produkten och vad Bella tycker om den HÄR!

Anonym om Amazing nail art!:

Är lite nyfiken på vad du använder för verktyg när du målar :) skulle vara roligt att se det I bloggen.

Jätte bra blogg! :)


Svar: Visade i DETTA inlägg vilka verktyg jag använder!
Roligt att du gillar bloggen! :D


Amanda om Easy nail art:

Hej snygga designer :) jag hade exakt samma problem med mina naglar dem blev liksom blåa av ett hm nagellack :/
Hm sa att nageln kunde varit väldigt porös vid tillfället jag målade
Och Att färgämnena liksom skjunker in ii nageln.
Det gick bort efter ett tag men hm uppmuntrade mig att vårda dem under tiden så jag va väldigt noga med vårdande produkter så gick det bort efter en vecka :)
Hoppas jag va till någon hjälp
ps din blogg äger !


Svar: Tack för tipsen, ska verkligen testa det! :D Vill inte ha blå/gula naglar...så fult! :/

p.s roligt att du gillade designerna! :)




Sabina om Verktyg som jag använder::

Vad är drag marble? :s

Svar: Drag marble är när man drar mönster på blött nagellack... dålig beskrivning!
Har gjort 2 tutorial på drag marble där du ser tydligt hur man gör:




Johanna om Verktyg som jag använder::

Hejhej ! :D
Undrar bara hur många ml en art liner innehåller ?

Svar: Art Liner innehåller 5ml, lika mkt som dom vanliga Depend nagellacken! :)




-----------------------------------------------------------------------------------

Har ni fler frågor är det bara att fråga på! :D


Kommentarer
Postat av: cicci

måste värkligen testa Drag marble!! så fränt!

2012-01-24 @ 11:11:35
URL: http://ccnails.blogg.se/
Postat av: Anonym

Köpte faktiskt nagelstärkandet igår(mamma gjorde det) och det är verkligen värt priset även om det bara är 5 ml så blir nagalrna väldigt starka ganska fort tog två lager ganska nyligen och de är väldigt hårda redan ;)

2012-01-25 @ 16:06:37

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
artnail
RSS 2.0